Najwięcej, bo 71 proc. skarg dotyczyło New York City Transit, przedsiębiorstwa odpowiedzialnego za miejskie metro i autobusy. Ponad połowa (54 proc.) skarg dotyczyła niewłaściwego postępowania pracowników, w tym niepojawiających się na stanowiskach inspektorów, niewłaściwego używania kart kredytowych i fałszowania kart czasu pracy i wyłudzania nadgodzin. Był też przypadek pracownika, który wykorzystał zwolnienie chorobowe na hazard w Atlantic City, NJ.
W sumie śledztwa OIG doprowadziły w ciągu roku do 38 postępowań dyscyplinarnych. To o 90 proc. więcej niż w 2020 r. i aż o 280 proc. więcej niż w 2019 r.
- Dzięki temu raportowi mamy nadzieję wzmocnić zaufanie nowojorczyków do naszego biura, ponieważ pracujemy nad optymalizacją obecnych i przyszłych operacji MTA - stwierdziła w oświadczeniu pełniąca funkcję inspektora generalnego MTA Elizabeth Keating. To ona zastąpiła Carolyn Pokorny (53 l.), która przeszła do pracy w biurze prokuratora federalnego na Brooklynie.