Kto jechał w weekend metrem linii L i korzysta z niego często, wie już, że czeka go 15 ciężkich miesięcy remontu tunelu Canarsie. Od godz. 10 pm w piątek do godz. 5 am w poniedziałek pociągi między Lorimer St. na Brooklynie a 8 Ave. na Manhattanie kursują co 20, a nie 4–5 min. Między Lorimer St a Rockaway Pkwy eLka jeździ co 10 min. Tak będzie też w dni powszednie w godz. 10 pm – 5 am.
MTA uruchomiło dwie linie Williamsburg Link B91 i B92, które krążą między stacjami Bedford Ave., Metropolitan Ave., Hewes St. i Marcy Ave., by ułatwić przesiadkę do pociągów linii M i G. Na Manhattanie przejazdy mają ułatwić dodatkowe kursy autobusów M14A. Niestety, już pierwsze godziny pokazały, że w zatłoczonym sercu miasta szybciej przemieścić się można pieszo.
Na stacjach, na które wysłano zastępy pracowników MTA i dodatkowych policjantów, przez większość dnia było dość luźno. Tłoczniej zrobiło się wczesnym wieczorem. Tłumy musiały czekać po kilka minut na wejście na stację.
Urzędnicy są jednak zadowoleni. – Idzie całkiem dobrze – ocenił pierwsze 24 godziny utrudnień na torach szef NYC Transit Andy Byford, który odwiedził stację Bedford Ave.