Problem dotyczy przede wszystkim tych, którzy korzystają z kart KeyBank, instytucji, z którą stan podpisał umowę na przetwarzanie dodatkowych płatności. Departament Pracy i KeyBank przyznały w piątek, że usterki w przetwarzaniu uniemożliwiły wielu z 2,26 mln odbiorców otrzymywanie przez trzy tygodnie wstecznego świadczenia w wysokości 300 USD o łącznej wartości 1,9 mld USD w ramach programu pomocy prezydenta Trumpa.
Problem miał zostać rozwiązany, ale tak się nie stało. W poniedziałek gubernator Cuomo został poinformowany przez dziennikarzy o skargach bezrobotnych nowojorczyków, którzy nie dostali swoich pieniędzy.
Sprawa trafiła ostatecznie do sekretarz Melissy DeRosa, która zagroziła, ze bank będzie miał zakaz prowadzenia interesów z rządem stanowym w przyszłości, jeśli nie rozwiąże problemu.
- Urzędnicy stanowi zostali poinformowani przez KeyBank, że usterka przetwarzania zostanie naprawiona do końca dnia w piątek - powiedziała DeRosa. - Każdy, kto nie otrzymał pieniędzy, powinien się skontaktować bezpośrednio z Departamentem Pracy - dodała.
W poniedziałek KeyBank wydał oświadczenie, w którym stwierdził, że wszystkie problemy po jego stronie zostały rozwiązane, więc jeżeli jest jakieś opóźnienie - to leży po stronie Departamentu Pracy.
Departament Pracy przyznaje, że ze względu na uciążliwy proces federalny, niewielka liczba nowojorczyków może otrzymać zasiłki później niż inni z wyjątkowych powodów.