– Dodatkowy serwis będzie uruchomiony głównie w godzinach szczytu. Zależy nam na tym, by jak najbardziej ulżyć ponad 200 tys. pasażerów, którzy obecnie polegają na metrze L w komunikacji pomiędzy Brooklynem a Manhattanem – powiedział podczas konferencji w poniedziałek po południu Andy Byford, prezydent NYC Transit. Na dodatkowe pociągi i zwiększenie częstotliwości kursowania MTA wyda 27 mln dol. Przewoźnik poinformował, że pociągów przybędzie na liniach: A, E, F, G, J/Z oraz M. To właśnie z nich alternatywnie korzystać najczęściej będą pasażerowie uziemionej eLki, którzy będą chcieli dostać się na Brooklyn czy Manhattan. Dzięki temu pociągi mają kursować średnio co 4.2 min. MTA dodaje, że najwięcej pociągów, a tym samym kursów, zaplanowano na liniach M i G. Każdy z nich dodatkowo zostanie powiększony do ośmiu wagonów i będzie wykonywać 66 nowych kursów. Remont Canarsie Tunnel pod East River, którym metro L kursuje pomiędzy Brooklynem a Manhattanem, rusza w kwietniu przyszłego roku. Potrwa 15 miesięcy.
$27 mln na pomoc pasażerom
2018-10-24
8:00
Przedstawiciele Metropolitarnych Zakładów Komunikacyjnych (MTA) reagują na zarzuty o słabe przygotowanie do planowanego remontu linii metra L. Zapowiadają, że na tory wyjadą dodatkowe pociągi, które zapewnią ponad tysiąc dodatkowych kursów tygodniowo. Przeznaczą na to $27 mln.