Kto kwalifikuje się do zniżek w tzw. Congestion Zone (Strefie korków)? Kierowcom z niskimi dochodami, zarejestrowanym w planie rabatowym dla niskich dochodów (LIDP) przysługuje zniżka 50 proc. Zniżka ta zaczyna się po pierwszych 10 przejazdach w Strefę Korków w miesiącu kalendarzowym i dotyczy wszystkich następnych przejazdów w godzinach szczytu.
Następna ulga przeznaczona jest dla mieszkańców Strefy Korków, których skorygowany dochód brutto w stanie Nowy Jork nie przekracza $ 60 tys. Tacy mieszkańcy mogą starać się o ulgę podatkową w wysokości uiszczonych opłat. Więcej informacji na ten temat będzie można uzyskać z publikacji Departamentu Podatków i Finansów stanu Nowy Jork, który będzie opublikowany jesienią.
Z korkowego zwolnione będą karetki pogotowia, straż pożarna i pojazdy używane w sytuacjach awaryjnych oraz niektóre pojazdy miejskie i rządowe, ale też autobusy szkolne współpracujące z Departamentem Edukacji i vany służące do przewozu pasażerów z licencją wydana przez Komisję Taksówek i Limuzyn Miasta Nowy Jork. Przewidywane są także zwolnienia od opłat dla osób niepełnosprawnych. Indywidualny plan zwolnień dla osób niepełnosprawnych (IDEP) jest dostępny dla osób, które ze względu na swój stan nie są w stanie korzystać z transportu publicznego. IDEP można zastosować do pojazdu zarejestrowanego na wnioskodawcę lub pojazdu jego członka rodziny lub opiekuna, jeżeli używany jest do transportu wnioskodawcy.
Organizacje obsługujące pojazdy przewożące osoby niepełnosprawne, takie jak Access-A-Ride, karetki pogotowia, pojazdy szkół i placówek edukacji specjalnej mogą się ubiegać o zwolnienie z opłat i aplikować o Organizacyjny Plan Zwolnień dla Osób Niepełnosprawnych (ODEP).
MTA jednocześnie zachęca do przesiadek do transportu zbiorowego. Zatwierdziło już zwiększenie liczby kursów na trasach autobusów ekspresowych z Brooklynu i Staten Island na Manhattan - BM2, BM5, SIM1C, SIM4C, SIM23 i SIM24 - oraz obniżkę cen miesięcznych biletów dla pasażerów LIRR i Metro North. Zniżka dla pasażerów zaczynających i kończących podróż podmiejską koleją w granicach miasta ma wynieść 10 proc. i obowiązywać od lipca przez rok.