Ze stanowej dotacji na turystykę skorzystają nie tylko firmy i instytucje. $100 mln trafi do pracowników branży turystycznej, którzy jeszcze nie odzyskali zarobków na poziomie sprzed pandemii. Dotacja ma zapewnić 36 tys. ludzi jednorazową wypłatę w wysokości $2750. Kolejne $100 mln to zachęta dla turystycznych pracodawców. Na każdego z pracowników, którego utrzymają na pełnym etacie przez ponad 6 miesięcy, otrzymają $5000.
- Jedynym sposobem, w jaki możemy powiedzieć, że Nowy Jork naprawdę powrócił do normalnego życia, jest powrót branży turystycznej - powiedziała Hochul na imprezie promującej turystykę w Nowym Jorku , zorganizowanej w Amerykańskim Muzeum Historii Naturalnej. - Wierzę, że nasz sukces jako stanu i sukces tej branży są ze sobą powiązane.
Stan przeznaczy również $25 mln na kampanię promocyjną I Love NY, która ma zachęcić turystów do odwiedzenia Nowego Jorku.
Jeszcze w 2019 r. NYC z samych tylko podatków odprowadzonych przez przemysł turystyczny uzyskał $19,3 mld. To więcej niż jedna piąta tegorocznego budżetu miejskiego. Ale o ile przed pandemią miasto odwiedziło 66 mln turystów, w ubiegłym roku było ich raptem 23 mln, a 80- proc przyjeżdżających przybyło do NYC z USA. Zatrudnienie w nowojorskiej turystyce, które przed Pandemią wynosiło 283 200, spadło w 2020 r. do 194 200.