AirTrain - kolejowe połączenie, które miało rozładować ruch samochodowy wokół lotniska LaGuardia w NYC - był sztandarowym projektem byłego gubernatora Andrew Cuomo (64 l.).
- Nie czuję się zobowiązana do akceptowania tego, co odziedziczyłam - stwierdziła na konferencji prasowej gubernator Kathy Hochul (63 l.), która wcześniej zwróciła się do Port Authority o dokładne zbadanie alternatywnych rozwiązań dla obecnego projektu.
- Musimy upewnić się, że nasze projekty transportowe są odważne, wizjonerskie i zaspokajają potrzeby nowojorczyków - powiedziała.
Projekt AirTrain miał zapewnić nowojorczykom szybki przejazd z Manhattanu na lotnisko. Zdaniem krytyków - nie zapewnia, a przejazd przez nowojorskie korki taksówką, czy autobusem jest nawet szybszy. AitTrain miał łączyć się z metrem zatłoczonej zwykle linii 7 w Willets Point, przy Citi Field - na wschód od lotniska, a potem wieźć podróżnych z powrotem na zachód.
Krytykowany był również koszt inwestycji. Kiedy jej projekt pojawił się w 2018 roku - kolejka miała kosztować około $1,5 mld przez 3 lata jej koszt podskoczył niemal o połowę. Według analiz organizacji pozarządowych nie miał się prawa również zwrócić. Obliczono, ze codziennie z AirTrain skorzystałoby najwyżej 6 tys. podróżnych.