Opublikowany w środę przez Departament Transportu dokument to plan wydatków Nowego Jorku na zmiany w układzie dróg. Przeiduje przeznaczenie $1,7 mld na rozwój ścieżek rowerowych, buspasów i przestrzeni dla pieszych. Cele projektu są ambitne. W mieście powinno powstać w ciągu 5 lat 150 mil wydzielonych pasów dla autobusów i 250 mil chronionych pasów dla rowerów. W ciągu 2 lat piesi mieliby zyskać milion stóp kwadratowych przestrzeni dla siebie a na prawie 5 tys. skrzyżowań sygnalizacja świetlna miałaby zostać zmieniona na taką, która daje priorytet transportowi publicznemu.
- Plan ulic Nowego Jorku stanowi mapę drogową na przyszłość, zawierającą konkretne cele, nowe ramy ustalania priorytetów i solidny zestaw zaleceń do wykonania przez kierownictwo miasta - napisał we wstępie do dokumentu Hank Gutman, szef DOT.
Problem w tym, że nowy burmistrz Eric Adams (61 l.) ma już własny pomysł na nowojorskie ulice i juz rozpoczął rozmowy z grupami społecznymi w celu jego wdrożenia.