Urzędnicy miasta i MTA szykują dodatkowe autobusy i promy, zamknięcie 14th Street dla aut, ale zakładają, że w czasie remontu tunelu pod East River nowojorczycy i tak wybiorą metro. Według ich szacunków na podziemną podróż z przesiadkami zdecyduje się około 80 proc. pasażerów eLki. Planują więc też dodatkowe pociągi.
Jak informują urzędnicy, zwiększy się częstotliwość kursowania linii 7 i 6. Na dojeżdżającej do Flushing linii 7 przybędzie 14 kursów w obu kierunkach – pięć w godz. 8–11 am w tygodniu, pozostałe dziewięć między 5.30 pm a północą w weekendy. Wszytko po to, by rozładować ruch na stacji Court Square na Queensie, która na 15 miesięcy stanie się ruchliwym węzłem przesiadkowym.
– Chcemy być pewni, że gdy remont tunelu się rozpocznie, pasażerowie z Brooklynu dojadą tam, gdzie chcą, a ci z Queensu otrzymają taką usługę jak dotąd – poinformował w oświadczeniu szef NYC Transit Andy Byford.
Plan zakłada też zwiększenie częstotliwości kursów linii 6. W kwietniu na jej trasie pojawią się w sumie dwa dodatkowe pociągi, które kursować będą w godz 7–7.30 am i 5–5.30 pm.