– Zrobiliśmy wszystkie przeglądy. Wszystkie testy potwierdziły, że wagony spełniają wszystkie normy i pasażerowie nie są narażeni na niebezpieczeństwo – powiedział Mario Péloquin, MTA Chief Operating Officer. Pociągi zaczęły już jeździć.
Decyzja o usunięciu z torów blisko 300 wagonów R179 została podjęta po tym, jak 24 grudnia zeszłego roku zgłoszono pierwsze doniesienie o otwierających się drzwiach w czasie jazdy. Stało się to w pociągu linii C pomiędzy stacjami. Potem było ich jeszcze kilka, ale MTA nie podaje szczegółów. Poza tym kilka dni później, 7 stycznia, drzwi nie chciały się z kolei w ogóle otworzyć na Jay Street, MetroTech Station. MTA zapowiedziało, że obciąży finansową odpowiedzialnością producenta, kanadyjską firmę Bombardier Inc. Ale ta twierdzi, że winna jest firma odpowiedzialna za produkcję drzwi, LTK Engineering Services.
Opieranie się o drzwi w czasie jazdy metra jest zakazane, ale niewiele osób tego przestrzega. Nie jest to ścigane, a przy zatłoczeniu trudno się nie oprzeć. Nowe wagony zastąpiły stare składy na liniach A, C, J oraz Z.
R179 zostały zakupione w ramach opiewającego na 600 mln dolarów kontraktu z kanadyjską firmą Bombardier.
Uziemione pociągi metra już bezpieczne
2020-01-29
20:16
Pasażerowie linii A, C, J i Z ponownie mogą korzystać z pociągów, których składy tworzą wagony R179.Po wcześniejszym problemie z drzwiami, które otwierały się w czasie jazdy, przedstawiciele Metropolitalnych Zakładów Komunikacyjnych (MTA) stwierdzili, że pociągi są bezpieczne i można je wypuścić na tory.