To może być rewolucja transportu w Queens. Miejskie autobusy pomkną po Flushing

2020-11-17 13:59 para

czolo

Jeżeli sąd wyda pozytywny wyrok, zatłoczonym Flushing pomkną autobusy. Nie chcą ich kupcy, którzy twierdzą, że to zagrozi ich klientom.

Na razie w sprawie bus-pasa na Flushing jest pat. Sąd, na wniosek miejscowych kupców, wydał zakaz realizacji projektu.

Autobusy miały jeździć po Main Street wydzielonym pasem. Z analiz miasta, które podobny projekt zrealizowały na przemieszczającej się zwykle w korkach linii 14 wynikało, że utworzenie bus-pasa dla autobusów i pojazdów ciężarowych oznacza poprawę jakości usług o 47 proc.

- Ten autobus będzie codziennie obsługiwał 150 000 nowojorczyków - od studentów, przez pracowników restauracji i sklepów, po lokalne rodziny, które zasługują na szybszy sposób dotarcia do domu. O to właśnie walczymy

- mówi Mitch Schwartz, rzecznik burmistrza Billa de Blasio (59 l.).

Kupcy z Flushing twierdzą jednak, że to może obniżyć ich dochody.

- Projekt nie bierze pod uwagę wpływu Covid-19, ponieważ firmy znajdujące się wzdłuż tego korytarza zostały poważnie dotknięte w trakcie pandemii, dopiero zaczęły się odradzać - mówi Randall Eng, prawnik reprezentujący konsorcjum właścicieli firm, w tym Flushing Chinese Business Association.

Chodzi przede wszystkim o możliwość parkowania przy chodniku. Ale w prezentacji na temat ogólnej poprawy ruchu w Flushing w maju 2018 r. DOT zacytował dane z 2014 r. Pokazujące, że 79 proc. kupujących przychodzi tu pieszo lub korzysta z transportu zbiorowego. Dane wykazały, że zaledwie 18 proc klientów przyjeżdża do Flushing prywatnym samochodem.

Najnowsze