Wysoce szczegółowe udogodnienia mające na celu poprawę doświadczenia lotu klienta zostały pokazane podczas wydarzenia online ujawniającego kabinę samolotu rakietowego firmy, typu SpaceShipTwo, który przechodzi testy w ramach przygotowań do komercyjnej obsługi turystów.
Projektant Jeremy Brown powiedział, że najbardziej trwałe wrażenie na pasażerach może pochodzić z dużego zwierciadła z tyłu kabiny.
- Uważamy, że to będzie niezatarte wrażenie, kiedy klienci będą mogli zobaczyć swoje odbicie w tylnej części kabiny, widząc, jak swobodnie unoszą się w przestrzeni - powiedział.
Virgin Galactic została założona przez brytyjskiego miliardera Richarda Bransona (70 l.) po nagrodzonych lotach eksperymentalnego statku SpaceShipOne w 2004 roku. Branson planuje być pierwszym pasażerem, gdy rozpoczną się loty komercyjne.
Pasażerowie, ubrani w kombinezony kosmiczne zaprojektowane przez firmę Under Armour, będą mogli przez kilka minut latać po kabinie w stanie nieważkości, korzystając z uchwytów przetestowanych przez główną trenerkę astronautów Beth Moses podczas drugiego lotu Virgin Galactic w kosmos w zeszłym roku.
SpaceShipTwo został opracowany w zakładach Virgin Galactic w Mojave w Kalifornii i będzie operował komercyjnie z portu kosmicznego Spaceport America w południowym Nowym Meksyku, gdzie pasażerowie przejdą kilka dni szkolenia przed lotami.
Pierwsze rezerwacje - po 250 tys. dolarów każda, kupiło już 600 chętnych.
Tak wygląda wnętrze turystycznej rakiety kosmicznej. Kilka minut lotu za $250 000
2020-07-30
19:46
Pasażerowie latający Virgin Galactic podczas suborbitalnych podróży w kosmos będą mogli zobaczyć, jak unoszą się w stanie nieważkości na tle Ziemi, podczas gdy 16 kamer nagra ich przygody.