W raporcie Thomasa P. DiNapoliego (68 l.) zbadano wyniki uczniów 71 210 placówek w stanie Nowy Jork, którzy zgodnie z programem mieli ukończyć szkołę średnią w 2019 r. Z audytu wynika, że wówczas 23 proc. osób nie ukończyło edukacji średniej w terminie, z czego aż 80 proc. z nich było Latynosami lub Afroamerykanami. Jak podkreślił DiNapoli, ustalenia wykazały, jak głębokie są nierówności rasowe i etniczne w nowojorskich placówkach.
Wyniki kontroli udowodniły, że 57 proc. uczniów było na tyle przygotowanych, by rozpocząć edukację na wyższym szczeblu po szkole średniej, co wykazały wyniki stanowych egzaminów podsumowujących umiejętności oraz to, ile czasu zajęło uczniom ukończenie szkoły średniej. W sumie 63 proc. uczniów, których wyniki zostały poddane analizie, zostało przyjętych na studia, ale 37 proc. z nich zrezygnowało w ciągu pierwszego semestru.
„Departament Edukacji powinien zrobić więcej, aby pomóc uczniom zdobyć kompetencje, które umożliwią im przyjęcie na studia i pozostanie w placówkach policealnych” – napisano w raporcie.
Wskaźniki różniły się także w zależności od części miasta: w dystrykcie nr 23, który obejmuje Ocean Hill i Brownsville, 49 proc. uczniów nie ukończyło szkoły w terminie, podczas gdy w dystrykcie nr 4 – 9 proc.
„Obowiązkiem Departamentu jest zadbanie o to, by dzieci w Nowym Jorku miały zapewnioną podstawową wiedzę, która pomoże im osiągnąć pełen ich potencjał i zrealizować ich marzenia” – dodał DiNapoli. Audytor stwierdził, że jednym z potencjalnych rozwiązań problemu mogłaby być analiza wyników stanowych testów podsumowujących przeprowadzanych w szkołach podstawowych i gimnazjach, by wyeliminować trudności i zapewnić uczniom odpowiednią pomoc już na wcześniejszym etapie nauki.