Przywiózł nowojorczykom $292 mln

i

Autor: twitter

Przywiózł nowojorczykom $292 mln

2023-02-01 16:08

Nowy Jork stał się jednym z głównych przystanków podróży Joe Bidena (81 l.) po kraju, podczas której prezydent ogłasza wielomilionowe projekty infrastrukturalne. We wtorek pojawił się na Manhattanie, gdzie oficjalnie potwierdził przyznanie dotacji w wysokości $292 mln, finansującej część projektu budowy tunelu kolejowego pod rzeką Hudson.

Prezydent u boku gubernator Kathy Hochul (65 l.) i burmistrza Erica Adamsa (63 l.) ogłosił, że administracja przekaże $292 mln na sfinansowanie części projektu budowy tunelu pod rzeką Hudson, łączącego New Jersey i Manhattan. W ramach planu wyremontowany zostanie istniejący od ponad 110 lat tunel, którym przewożone są pociągi Amtrak i NJ TRANSIT Northeast Corridor. Środki zostaną przekazane także na budowę nowego tunelu i rozbudowę infrastruktury kolejowej. Całkowity koszt projektu jest szacowany na $16 mld, a zdaniem Białego Domu za sprawą przedsięwzięcia mają powstać 72 tys. dobrze płatne miejsca pracy.

W poniedziałek prezydent odwiedził także Baltimore, MD, aby ogłosić wsparcie finansowe dla projektu Baltimore and Potomac Tunnel. Zastąpienie istniejącego już 150-letniego tunelu ma kosztować $4 mld.

- Kiedy Ameryka widzi te projekty pojawiające się w całym kraju, wysyła naprawdę ważny komunikat: Kiedy pracujemy razem, nie ma takiej rzeczy, której nie moglibyśmy zrobić – powiedział w Baltimore Biden, który wydaje się próbować zahamować dążenia polityków GOP do cięć m.in. w wydatkach infrastrukturalnych w zamian za podwyższenie prawnego limitu zadłużenia. Dziś prezydent spotka się w tej sprawie ze spikerem Kevinem McCarthy’em (58 l.).

W tym tygodniu Biden ma pojawić się także w Filadelfii, PA. Inne projekty, na które zostaną przekazane środki federalne, to m.in. remont mostu Brent Spence łączącego Kentucky i Ohio, renowacja infrastruktury w Illinois czy dróg w Oklahomie i Missisipi. Przyznane dotacje stanowią część większego pakietu o wartości $1,2 bln przyznawanych w grantach w ramach dwupartyjnej ustawy infrastrukturalnej przyjętej przez Kongres dwa lata temu.