110 kamer z czytnikami do poboru opłat czeka już na 30 czerwca, choć MTA może zostać zmuszone do powrotu do deski kreślarskiej, jeśli sędziowie orzekną na korzyść powodów w jednej z pięciu spraw sądowych mających obalić korkowe. Nowe opłaty za wjazd do Congestion Relief Zone mają wynieś od $7.50 za motocykle, poprzez $15 za samochody osobowe i małe SUV i vany, do $36 za duże ciężarówki. To stawki dzienne od 5 am do 9 pm. Taryfa nocna jest znacznie atrakcyjniejsza – stawki dla największych ciężarówek spadną do $9. Nowojorski Department of Transportation liczy na to, że firmy przestawią się na nocne wjazdy.
- Kiedy firmy próbują dostarczać towar w godzinach szczytu nie wychodzi to na dobre nikomu. Wszystkie ulice są zakorkowane – powiedział komisarz DOT Ydanis Rodriquez (59 l.). - Departament Transportu przeznaczy $6 milionów, aby zachęcić firmy transportowe do przejścia na dostawy nocne poza godzinami szczytu – dodał. Zapowiedział jednorazowe granty dla firm za przystąpienie do programu i realizację dostaw w godz. 7 pm – 6 am. Mają pomóc w inwestycji w pojazdy elektryczne czy systemy bezpieczeństwa, jak kamery CCTV. Właściciele firm mogą wziąć udział w dwóch webinariach w dniach 3 i 10 czerwca, aby poznać zasady programu i przekazać swoje uwagi.
DOT od lat stara się zachęcić dostawców do zaopatrywania NYC w godzinach nocnych. Program Off- Hour Deliveries został przedstawiony nowojorczykom jeszcze w 2010 r., właśnie w celu rozładowaniu korków. W 2019 r. dołączył do niego The Commercial Cargo Bike Program zachęcający do używania elektrycznych pojazdów elektrycznych do dostaw w godzinach nocnych. Do dziś 27 firm, m.in. Whole Foods, Just Salad i Wegmans, przystąpiło do współpracy z DOT w programach CCBP i OHD. Dostarczają one towar do ponad 1000 miejsc w NYC.