Plan modernizacji metra na lata 2020-2024 zakłada m.in. wymianę ponad stuletniego systemu sygnalizacji świetlnej, który przez notoryczne awarie powoduje opóźnienia w metrze. Przewidziana jest także instalacja wind, dzięki czemu stacje metra będą bardziej dostępne dla osób niepełnosprawnych i matek z dziećmi. – Plan jaki wypracowaliśmy przekracza moje najśmielsze oczekiwania. Dzięki zmianie sygnalizacji i nowym windom, cały system komunikacji miejskiej będzie dostępny dla każdego i każdy będzie mógł na nim polegać. Wszystko o czym mówiliśmy na etapie negocjacji zostało zawarte w planie, włącznie z nowymi autobusami – mówił w poniedziałek na konferencji szef MTA, Andy Byford (54 l.).
Podając szczegóły, dodał, że sygnalizacja zostanie całkowicie wymieniona na sześciu liniach, w tym Lexington Avenue Line. Pod uwagę brane są też linie A, C, E< G, F, N i W. To usprawni ruch na torach i pozwoli na wypuszczenie na nie kolejnych pociągów. MTA w ramach planu zamierza zakupić ponad 1900 nowych wagonów metra oraz dwa tysiące autobusów z czego jedna czwarta będzie miała napęd elektryczny, by zmniejszyć emisję spalin. Na 70 kolejnych stacjach pojawią się windy, planowane też jest przedłużenie Second Avenue Line od 96th Street do 125th Street, z dogodnym połączeniem do Metro-North Railroad. Long Island Railroad otrzymać ma 160 nowych wagonów. Plan inwestycyjny musi teraz jeszcze zatwierdzić rada MTA.
Odnowią metro za $51.5 mld
2019-09-19
1:43
Władze Metropolitarnych Zakładów Komunikacyjnych (MTA) przedstawiły pięcioletni plan inwestycyjny dla nowojorskiego metra. Planowane remonty i modernizacje mają sprawić, że pasażerowie w końcu odczują wielką poprawę w podróżach podziemną kolejką. MTA ma na to przeznaczyć 51.5 mld dol.