Port Authority chce zmienić przestarzały przepełniony terminal. Obecnie rozważa trzy możliwości modernizacji terminala. Jedna z nich, przedstawiona przez globalnego giganta infrastrukturalnego AECOM i firmę architektoniczną STV, to propozycja przeniesienia terminala pod ziemię. Na jego miejscu miałby stanąć wieżowiec Hudson Terminal Market ze sklepami, kawiarniami i połączeniami ze stacjami metra na 7 i 8 Av. Nowe tunele w pobliżu wjazdu do Lincoln Tunnel doprowadzą autobusy bezpośrednio do podziemnego terminalu i wyeliminują brzydką plątaninę napowietrznych ramp. Fragment West 41st Street pomiędzy ósmą i dziewiątą aleją, który łączy się z terminalem, zostałby zamknięty, aby stworzyć „superblok” ograniczony alejami oraz 40. i 42. ulicą dla parku publicznego i nowych budynków biurowych lub mieszkalnych. Projekt AECOM ma kosztować 15 mld dolarów. Inni projektanci przedstawili projekty o 5 mld tańsze. Ale to właśnie ten kosztowny ma szansę na realizację. A to dzięki inicjatywie administracji Trumpa mającej na celu stymulowanie nowego rozwoju. – Pokaż nam dobre inwestycje, a obniżymy odsetki prawie do zera – zapowiedział sekretarz skarbu Steve Mnuchin (57 l.). Mowa o pożyczce federalnej, którą trzeba spłacić w ciągu 30 lat. PARA
Najbrzydsza część Nowego Jorku może niebawem zniknąć. Autobusy zejdą do podziemia
2020-09-08
12:31
Wielu z 250 000 osób dojeżdżających do pracy, którzy codziennie korzystają z terminalu autobusowego Port Authority przy 8 Av, ucieszy się z tej wiadomości. Terminal przeniesie się pod ziemię, a na jego dotychczasowym miejscu stanie budynek handlowo- usługowy.