Nowy Jork szuka bata na lekkomyślnych dostawców

i

Autor: SHUTTERSTOCK

Miasto ma być bezpieczniejsze

Nowy Jork szuka bata na lekkomyślnych dostawców. Planuje rejestrację e-rowerów

2025-02-07 14:33

Brawurowe i lekkomyślne rajdy po mieście rowerowych dostawców jedzenia i kurierów mogą wkrótce przejść w Nowym Jorku do historii. Burmistrz miasta, w trosce o poprawę bezpieczeństwa na ulicach zaproponował miejskim radnym pakiet zmian, który ureguluje korzystanie z rowerów elektrycznych.

Władze miasta chcą porządku na ulicach i poprawy bezpieczeństwa zarówno pieszych, jak i samych rowerowych dostawców, których z miesiąca na miesiąc przybywa. Nowa propozycja Erica Adamsa, o której poinformował portal Amny.com, nałożyłaby na firmy kurierskie, ale też dostawców żywności, jak Uber Eats czy GrubHub, odpowiedzialność za bezpieczne korzystanie z urządzeń elektrycznych przez ich pracowników.

Zgodnie z nią, firmy dostawcze będą musiały uzyskać licencję od miasta na prowadzenie tego typu działalności i stosować się do zaostrzonych przepisów. Te będą obejmować obowiązkowe szkolenia i certyfikowanie sprzętu używanego przez dostawców. Rowery elektryczne będą musiały zostać zarejestrowane – zostaną im przypisane unikalne numery identyfikacyjne w celu ewentualnego pociągnięcia do odpowiedzialności nieodpowiednio ich używających dostawców, ale też zatrudniających ich firm. Licencje na rowery wydawałby miejski Departament Transportu (DOT). Propozycja burmistrza Adamsa zakłada też odpowiedzialność prawną dla dostawców i ich pracodawców w przypadku łamania przepisów.

Inicjatywa burmistrza spotkała się życzliwym przyjęciem ze strony aktywistów działających na rzecz bezpiecznego transportu, takich jak Transportation Alternatives. - Wszyscy dostawcy na naszych drogach zasługują na bezpieczne i godne warunki pracy, niezależnie od tego, czy dostarczają paczkę, pasażera czy pizzę, a wszyscy nowojorczycy zasługują na bezpieczne i przyjemne ulice i chodniki - powiedział w rozmowie z Amny.com dyrektor wykonawczy organizacji Ben Furnas. Przyznał, że z niecierpliwością czeka na rozpoczęcie prac nad projektem w radzie miasta.

Nim to nastąpi, a nowe regulacje wejdą w życie, miasto uruchamia specjalne programy, które doraźnie mają wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa – choćby poprzez usunięcie z ulic niepewnego sprzętu. 27 stycznia NYC DOT ogłosiło rozpoczęcie przyjmowania wniosków o wymianę niezarejestrowanych i nielegalnych rowerów elektrycznych na nowe i w pełni legalne dla pracowników dostarczających żywność. 400 szczęśliwców wybranych przez DOT spośród aplikujących o wymianę starego roweru z niecertyfikowaną baterią – jakie najczęściej doprowadzają do pożarów takich pojazdów - dostanie nowy certyfikowany e-rower na koszt miasta. Za 2 miliony dolarów przeznaczonych na program zakupione zostaną nowe rowery i zapasowe baterie.