W przedstawionym niedawno planie renowacji w nowojorskim systemie komunikacji publicznej, opiewającym na ponad 50 mld dol., MTA planuje przeznaczyć 7,1 mld na odnowę przestarzałego, blisko stuletniego systemu sygnalizacji. – Planujemy prace na sześciu odcinkach. Wymiana starego systemu na nowy pozwoli na zmniejszenie liczby awarii, przez co przejazd między stacjami będzie szybszy, bardziej płynny a pasażerowie nie będą musieli czekać długo na peronach – powiedział Andy Byford (60 l.), prezydent NYC Transit. Dodał, że zmiany niestety nie będą bezbolesne… – Wykonanie prac będzie wymagać zmian w kursowaniu pociągów. Możliwe, że będzie potrzebne wstrzymanie kursowania metra przez 24 godziny na dobę, będą nocne i weekendowe zakłócenia. Ale nie da się tego uniknąć, dlatego proszę nowojorczyków o cierpliwość – dodał Andy Byford. Plan MTA zakłada wymianę systemu sygnalizacji z 1930 r. i na skomputeryzowany system Communications-Based Train Control (CBTC). Jest on obecnie używany na linii L, której pociągi w 98 proc. przyjeżdżają na czas, i od niedawna na linii 7. Remonty mają rozpocząć się w 2020 r. Wtedy też pasażerów czekać będzie zapewne przesiadka do shuttle bus.
Tu pojawi się nowa sygnalizacja
- Lexington Avenue Line: 4, 5, 6
- Astoria Line: N, W
- Fulton Line: A, C
- Crosstown Line: G między Court Square a Hoyt-Schermerhorn
- Queens Boulevard Line: E, F
- 63rd Street Line: F