Z opublikowanego w środę raportu za okres od 2015 roku do 31 października 2017 wynika, że główną przyczyną opóźnień w metrze były awarie sygnalizacji, które dają zielone światło pociągom, by mogły ruszyć. Awarie wynikały z zaniedbań MTA, które nie przeprowadzało na czas zaplanowanych inspekcji. – Tłumacząc się brakami kadrowymi, MTA odkładało na bok inspekcje i naprawy tak istotnej rzeczy, jaką jest sygnalizacja w metrze. Chociaż przyznaje, że to właśnie wadliwa sygnalizacja jest główną przyczyną opóźnień, to jednak praktycznie nic nie robi w tej sprawie i naraża pasażerów na komunikacyjne niedogodności, które zdarzają się coraz częściej – napisał w oświadczeniu rewident. – MTA musi robić więcej w tej sprawie. Już widać, że zmęczeni pasażerowie przesiadają się w inne środki transportu, czego dowodem jest spadek liczby podróżujących metrem – czytamy dalej. Raport pokazuje, że z 1280 zaplanowanych koniecznych prac związanych głównie z sygnalizacją między 2015 rokiem a 16 maja 2017 aż 450 zostało ukończonych z opóźnieniem. W przypadku 83 projektów opóźnienie wyniosło od 11 do 170 dni.
MTA lekceważy naprawy sygnalizacji
2018-10-19
10:00
Każdego dnia tysiące nowojorczyków utykają w metrze lub na peronach w oczekiwaniu na pociąg. Raport rewidenta stanu Nowy Jork Thomasa DiNapoli (64 l.) pokazuje dlaczego. MTA od lat nie naprawia i nie przeprowadza kontroli sygnalizacji odpowiedzialnej za sprawny ruch na torach.