Gubernator Andrew Cuomo postanowił odwołać 15-miesięczne całkowite zawieszenie kursowania linii L w czasie remontu tunelu pod East River, ale jednak jest on konieczny. Zniszczenia wyrządzone przez huragan Sandy wymagają napraw i nowojorczycy od kilku tygodni czekali na informacje, jak ostatecznie będą one prowadzone. W środę po południu przedstawiciele MTA uchylili rąbka tajemnicy. Plan zakłada m.in. znaczne ograniczenia w ruchu pociągów. – Będziemy w stanie zapewnić komunikację, ale będą spore zakłócenia – przyznała w rozmowie z AMNY Ronnie Hakim z MTA. Metro będzie kursować między Manhattanem a Bedford Avenue na Brooklynie co 20 minut. Na szczęście tylko od 8 pm do 5 am w weekendy i od 10 pm do 5 am w tygodniu, kiedy tylko jeden tor w tunelu będzie otwarty. Plan komunikacji zastępczej jest wciąż w opracowaniu, ale MTA zdradza już pierwsze pomysły. Urzędnicy zapowiadają dodatkowe kursy pociągów linii 7, G i M. Metro G będzie kursować częściej nocami i w weekendy, a M będzie jeździło na wydłużonej trasie do 96th Street i 2nd Avenue. Nie będzie jednak rozważanego wcześniej wydłużania składów linii G. Dodatkowo MTA planuje budowę dodatkowych schodów na stacjach: Bedford Avenue, Metropolitan, Lorimer. Z obawy o zatłoczenie na Bedford Avenue MTA wypuści na ulice zastępcze autobusy, które połączą przystanki linii L i G przy Lorimer Street oraz J i M przy Marcy Avenue. Wciąż nie wiadomo, co z planowanymi buspasami czy zamknięciem dla aut 14. ulicy. Niepewna jest też podawana wcześniej data rozpoczęcia prac, czyli 27 kwietnia.
Mniej eLek na torach
2019-02-15
7:00
Chociaż zapowiadany wcześniej paraliż związany z remontem metra L został odwołany, to jednak pasażerowie eLki muszą przygotować się i tak na zakłócenia komunikacyjne. Przedstawiciele Metropolitarnych Zakładów Komunikacyjnych (MTA) zapowiedzieli, że metro będzie rzadziej kursować nocą i w weekendy pomiędzy Manhattanem a Brooklynem.