To będzie potężny zastrzyk gotówki. Po miesiącach korowodów Izba Reprezentantów przyjęła wreszcie ustawę infrastrukturalną. Jej wartość to $1,2 biliona, a pieniądze mają posłużyć tworzeniu nowoczesnych dróg, połączeń kolejowych, wodociągów, sieci telekomunikacyjnych czy energetycznych, z których wiele w całych stanach nie było modernizowanych od dziesięcioleci.
Pod ponadpartyjną ustawą podpisało się 13 zasiadających w Izbie Repreentantów Republikanów z NY, w tym John Katko (58 l.), Tom Reed (49 l.), Nicole Malliotakis (40 l.) i Andrew Garbarino (37 l.).
RAMKA
Tak podzielą pieniądze
Wiemy już gdzie trafi część z tych pieniędzy w Nowym Jorku.
Autostrady: $12,5 mld
w tym:
$11,5 mld na drogi, autostrady.
$1,9 mld na naprawy mostów.
$142 mln na infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych
Lotniska: prawie $1 mld
w tym:
JFK - $294 682 575.
LGA — $150 008 970.
Long Island MacArthur - $21 595 630.
Kolej: $58 mld
w tym:
$22 mld na ulepszenia Amtrak, m.in. projekt tunelu Gateway pod rzeką Hudson.
$24 mld na modernizację Korytarza Północno-Wschodniego.
$12 mld na międzymiastową kolej pasażerską, w tym kolej dużych prędkości.
Woda: $90 mld
w tym:
$14,7 mld na Fundusz Odnawialny Wody Pitnej EPA, który zapewnia dotacje i pożyczki na projekty infrastrukturalne.
$14,7 mld na Fundusz Odnawialny Czystej Wody EPA, które zapewniają pożyczki na poprawę jakości wody.
$55,4 mld dodatkowych środków nadzwyczajnych.
Transport masowy: $9,8 mld
$9,8 mld dolarów na czyste autobusy i transport zbiorowy
PARA