Penn Station zachwyci w NowyRrok

i

Autor: Empire Station Development Penn Station zachwyci w NowyRrok

Miliardy dla metropolii

2021-01-17 15:07

Dalsza rozbudowa infrastruktury transportowej, kolejne inwestycje w rejonie Penn Station, przedłużenie High Line - to tylko kilka z projektów jakie przedstawił gubernator Andrew Cuomo (64 l.). Wartość wszystkich inwestycji to 306 mld dol.

Andrew Cuomo przedstawił inwestycyjny plan dla NY w czwartej odsłonie dorocznego orędzia o stanie stanu. Większość z nich dotyczy komunikacji i skupia się na zachodniej stronie wyspy Manhattan. - Moynihan Hall to dopiero początek. Teraz rozszerzymy naszą wizję o nowy projekt deweloperski Manhattan Midtown West, aby stworzyć nowy węzeł komunikacyjny po zachodniej stronie a z nim nowe projekty mieszkaniowe, komercyjne i roboty publiczne, które w połączeniu stworzą nową, tętniącą życiem, ekscytującą dzielnicę rozciągającą się na 140 akrów - mówił gubernator.

Dzięki wdrożeniu projektów swoją przepustowość ma zwiększyć Penn Station, której częścią jest uruchomiona niedawno hala Moynihan Hall. Gubernatorowi marzy się jeszcze jeden terminal, przy którym miałby się znaleźć kompleks handlowo-mieszkaniowy, oferujący 1400 mieszkań w przystępnych cenach.

Jeżeli nowa administracja federalna da zielone światło, ruszy wreszcie projekt Gateway Tunnel, który zwiększy przepustowość tunelu kolejowego pod rzeką Hudson. Projekt obejmuje remont dwóch już istniejących tuneli kolejowych, łączących Nowy Jork i New Jersey oraz budowę dwóch kolejnych.

Rozbudowany ma być również deptak High Line. W pierwszej fazie zostanie wydłużony na wschód od 10th Avenue i 30th Street przez Brookfield Properties, tworząc 1200-metrową ścieżkę do Moynihan Train Hall. Ostatecznie ma sięgnąć Pier 76 na Hudson, dawnej stoczni NYPD, którą stan zamieni w park z mostem dla pieszych na 12 Av.

W programie znalazł się też plan MTA Capital, który ma dać miejskiemu transportowi ponad 50 mld dol. na remonty i zakup nowego taboru.

Na razie jednak plan jest krytykowany, a pasażerowie zrzeszeni w Riders Alliance chcieliby najpierw przywrócenia choćby całodobowej pracy metra, które od maja kursuje z nocną przerwą między 1 a 5 am.