NY: urzędnicy okroili popularną trasę

i

Autor: Wikipedia

Mieli pomóc pasażerom, zlikwidowali im przystanki

2019-05-20 14:45

Koniec bitwy o autobus M14, który jest jedną z alternatyw podczas remontu eLki. MTA zatwierdziło plan zapowiadanej likwidacji przystanków na jego trasie, by przyspieszyć przejazd tą linią ulicami Manhattanu. Wbrew głośnym protestom pasażerów i aktywistów zniknie aż 17 z nich. Pojawi się zaledwie jeden nowy.

MTA gotowe na czerwcowe zmiany na 14th Street. Jak poinformowało, plan przeobrażenia linii M14 w przyspieszoną Select Bus Service jest gotowy m.in. dzięki uporowi aktywistów i pasażerów, zamiast 22 zniknie 17 przystanków. Protestującym udało się ocalić m.in. dwa na Grand Street, Columbia Street i Rivington Street. Jak informuje MTA, przystanki będą zlokalizowane 675 stóp od siebie. MTA zamierza ponadto zainstalować przy nich elektroniczne kioski biletowe, by pasażerowie z już zakupionymi biletami mogli sprawniej dostać się do autobusu każdą z trzech par drzwi.

MTA przyznało, że nowy kształt planu to efekt kompromisu. Zapewniło też, że wprowadzenie Select Bus znacznie skróci czas podróży i przejazdu 14th Steet, pod którą biegnie trasa okrojonej z pociągów remontowanej linii L. Większości pasażerów to nie przekonuje. Twierdzą, że urzędnicy utrudnią im dostęp do autobusów. Ci jednak zapewniają, że będą monitorować efekty zmian po ich wprowadzeniu i poprawki nie są wykluczone.