Korkowe namiesza na nowojorskich mostach

2024-04-27 16:03

Planowane na czerwiec korkowe może namieszać w głowach kierowcom. Zwłaszcza tym, którzy nie planują wcale wjeżdżać autem do płatnej strefy. Uważać trzeba będzie choćby na mostach. Jeden zły zjazd i jeżeli przejedziemy choćby metr na południe od 60th St, będziemy płacić.

Plan MTA zakłada opłatę $15 za wjazd do serca Manhattanu, poniżej 60th St. Są jednak wyjątki – z opłat zwolniona jest FDR Drive, ciągnąca się wzdłuż East River od 125th St, West Side Highway, czyli stanowa droga 9A oraz połączenie tunelu Battery, formalnie Hugh L. Carey Tunnel z West Street. W teorii jadąc nimi np. z górnego Manhattanu na Green Wood Cemetery nie zapłacimy korkowego. Jednak zjeżdżając na nie z mostów trzeba już uważać.

Szczególnie mylące mogą być regulacje dotyczące Mostu Brooklińskiego. Można by założyć, że można za darmo wjechać Mostem Brooklyńskim na FDR. Tak jednak nie jest. Nie zapłacimy zjeżdżając z mostu, aby udać się w kierunku północnym, ale już jadąc na południe będziemy musieli uiścić opłatę, ponieważ, aby dostać się do FDR Drive przecinamy Pearl Str., która już znajduje się w płatnej strefie. Dla części kierowców lepszym rozwiązaniem okazać może się więc przejazd Battery Tunnel, na którym opłata E-Zpass wynosi $6,94 zamiast $15. Wjazd na Most Brooklyński z północy lub południa FDR nie będzie podlegać opłatom.

Drugim miejscem, na które kierowcy muszą zwrócić szczególną uwagę są zjazdy z mostu Queensboro. Górne poziomy wychodzą na 62 Str., wolną od opłat, ale na niższych poziomach oba zjazdy wychodzą bezpośrednio na strefę objętą korkowym. Wyjazd z Manhattanu przez Queensboro Bridge na Queens będzie płatny dla wszystkich. MTA planuje wprowadzić korkowe 15 czerwca. W sądach nadal czeka na rozpatrzenie pięć pozwów przeciwko opłatom. Decyzje mają zapaść jeszcze przed wejściem planu w życie. Na początku kwietnia sędzia federalny z New Jersey Leo Gordon obiecał, że postara się wydać orzeczenie „wystarczająco wcześnie”. - Ale nie mogę powiedzieć, czy będzie to 1 maja, 15, 30, 1 czerwca czy 10 czerwca – powiedział Gordon prawnikom z Metropolitan Transportation Authority i Federal Highway Administration. Zapewnił, że jeśli nie będzie mógł dotrzymać obietnicy, powiadomi o tym prawników.