To był głośny wiec. „Fair Funding, No Fare Hike” – skandowali manifestujący, domagając się odpowiedniego, sprawiedliwego dofinansowania, a nie zmuszania pasażerów do łatania dziury budżetowej MTA kolejną podwyżką. – Żądamy, by wybrani przez nas politycy w Albany zrobili swoją robotę, zanim nakażą milionom nowojorczyków płacić więcej za przejazdy komunikacją miejską – mówił John Raskin z Riders Alliance. – W styczniu wracają do debaty nad budżetem, wzywamy gubernatora Cuomo, aby w swoim projekcie uwzględnił specjalny program dofinansowujący MTA z wprowadzenia opłaty za zakorkowanie (congestion pricing), co pozwoliłoby na uzyskanie milionów dodatkowych dolarów – dodał. Opłata za zakorkowanie, o której mówi się już od jakiegoś czasu, dotyczyłaby kierowców poruszających się lub przejeżdżających przez Manhattan. – Kolejne podwyżki a zero poprawy jakości serwisu jest naprawdę frustrujące. Dlatego to Albany powinno dofinasować MTA, znaleźć na to sposób – mówi Fulton Hou z Riders Alliance.Podwyżka za przejazd metrem i autobusami zaplanowana jest na początek 2019 roku.
Dofinansować metro, a nie wprowadzać podwyżki!
2018-11-16
10:00
Dlaczego to pasażerowie mają za wszystko płacić!? Dziesiątki aktywistów na rzecz praw pasażerów, nowojorczycy i wspierający ich politycy zorganizowali wiec pod siedzibą Metropolitarnych Zakładów Komunikacyjnych (MTA). Domagali się, by gubernator Andrew Cuomo (61 l.) i ustawodawcy przyjęli rozporządzenie, które pozwoli na dofinansowanie przewoźnika i uniknięcie planowanej podwyżki cen biletów.