Tzw. korkowe, czyli opłata w wysokości $15 dla samochodów osobowych za wjazd na południe od 60th Street na Manhattanie, rozgrzewa opinię publiczną od miesięcy, a do pozwu przeciwko niej przyłączają się kolejne grupy. Stanowi politycy rozpoczęli z kolei kampanię „Get Congestion Pricing Right”. Alarmują, że ludzie muszą otrzymać coś w zamian. - Musimy zwiększyć usługi tranzytowe, aby zapewnić ludziom realną alternatywę w ramach transportu publicznego – przekonywał Gianaris.
Polityk, razem ze stanowym posłem Zohranem Mamdanim (34 l.) wzywają do przeznaczenia $45 mln w tegorocznym budżecie stanu na zwiększenie częstotliwości kursowania autobusów, jeszcze zanim korkowe, prawdopodobnie już w połowie czerwca, wejdzie w życie. Drugie $45 mln ma sfinansować potrojenie liczby bezpłatnych autobusów w NYC w ramach wdrożonego niedawno pilotażowego program MTA. Od czasu uruchomienia bezpłatnych linii w każdej z pięciu dzielnic, liczba pasażerów wzrosła o ponad 20 proc.