Wtorkowa katastrofa nad rzeką Patapsco odmieniła życie całego Maryland. Odcięła od świata jeden z najruchliwszych portów w USA, utrudniając ruch towarowy i pozbawiła miliony kierowców ruchliwej przeprawy w ramach trasy I-695. Według Bena Schafera, profesora inżynierii na Uniwersytecie Johnsa Hopkinsa, realistycznie odbudowa 1,6-milowej przeprawy może zająć od pięciu do siedmiu lat. Inni są bardziej optymistyczni. Sameh Badie, profesor inżynierii na Uniwersytecie George'a Washingtona, uważa, że może to zająć od 18 miesięcy do dwóch lat. Ocenił jednak, że może pochłonąć nawet $1 mld. Urzędnicy federalni mówią nawet o $2 mld.
- Niezależnie od samego projektu, trzeba wziąć pod uwagę ceny stali - powiedział Badie. - Ponadto ograniczona jest liczba firm budowlanych, które są w stanie podjąć się takiego projektu, bo zwykle są już zajęte innymi zadaniami.Niewiadome jest też na razie źródło finansowania. Prezydent Joe Biden (82 l.) wielokrotnie powtarzał, że rząd federalny zapłaci za nowy most, ale to nic pewnego.
- Mam nadzieję, że Kongres będzie w stanie zjednoczyć siły, aby zapewnić te zasoby tak szybko, jak to możliwe – powiedział Tymon, dyrektor wykonawczy Amerykańskiego Stowarzyszenia Urzędników ds. Autostrad i Transportu Stanowego i przytoczył przypadek mostu 35W w Minnesocie, który zawalił się do rzeki Missisipi w 2007 r. Nowe przęsło powstało w niecałe 14 miesięcy.