– To historyczna inwestycja w bezpieczeństwo na naszych ulicach – powiedział burmistrz podczas konferencji prasowej na Albee Square na Brooklynie. – Widzimy, że niektóre miasta zmagają się z tym samym problemem. Jednak ta decyzja pozwoli mieszkańcom chodzić i jeździć po naszych ulicach bez obaw – dodał Adams.
Burmistrz przekazał, że budżet w wysokości $904 mln jest częścią szerszego planu wartego $1.7 mld „NYC Streets Plan”, ogłoszonego za kadencji poprzedniego włodarza miasta Billa de Blasio (61 l.). Ma on na celu zwiększyć liczbę ścieżek rowerowych, wydzielonych pasów i dróg dla autobusów.
W ramach „NYC Streets Plan” w ciągu dziesięciu lat miało powstać 150 mil wydzielonych pasów dla autobusów oraz 250 mil chronionych pasów dla rowerów w ciągu pięciu lat.
Nowojorski komisarz ds. transportu Ydanis Rodriguez (57 l.) uznał, że miasto ma jeszcze „wiele do zrobienia w kwestii lekkomyślnej jazdy i bezsensownej przemocy w ruchu drogowym”. Dodał jednak, że nowe zobowiązanie to świetny początek do zmian.
– Fundusze pomogą nowojorczykom ograniczyć ich zależność od samochodów i zastąpić je bezpieczniejszymi i bardziej ekologicznymi alternatywami, takimi jak rower i transport publiczny – powiedział Rodriguez.
W ramach Światowego Dnia Ziemi miasto co roku organizuje „Dzień Ziemi bez Samochodu”. W ubiegłą sobotę w ramach świętowania Adams, Rodriguez i inni miejscy urzędnicy zamiast samochodu wybrali przejażdżkę rowerem przez Most Brookliński z Ratusza na Albee Square.