Jak podaje ABC7, tak wyliczyli eksperci Metropolitan Transportation Sustainability Advisory Workgroup, specjalnie utworzonej na polecenie gubernatora Andrew Cuomo (61 l.) rady doradczej na bolączki MTA. W jej skład wchodzą stanowi politycy oraz specjaliści od spraw transportu. Poza wytycznymi dla MTA co do strategii działań członkowie rady apelują również do polityków w Albany, aby przyjęli odpowiednią ustawę pozwalającą na wprowadzenie congestion pricing, czyli pobieranie opłat od kierowców w najbardziej zatłoczonych częściach Manhattanu. Uzyskane w ten sposób pieniądze zasiliłyby budżet MTA i pozwoliły na przeprowadzanie koniecznych remontów. Tymczasem MTA zapowiada już dwa nowe projekty remontowe na stacjach na Górnym Manhattanie. 5 stycznia zamknięta zostanie całkowicie 168th Street Station dla metra linii 1 i A. Remont, podczas którego będą instalowane m.in. nowe windy, ma potrwać do 2020 r. Druga do remontu zostanie oddana stacja 181 Street dla pociągów linii 1. Tu prace mają ruszyć w marcu przyszłego roku i potrwać do lutego 2022 r.
$60 mld na naprawy w metrze
2018-12-20
10:00
O tym, że metro szwankuje, wie każdy dojeżdżający nowojorczyk. Powodem są przestarzałe systemy sygnalizacyjne, zaniedbane tory i stacje. Aby dokonać najbardziej pilnych napraw, Metropolitarne Zakłady Komunikacyjne (MTA) muszą wydać 60 mld dol.