NOWY JORK Newsy Kronika polonijna Co, gdzie, kiedy Dobre bo polskie Prawnik Radzi Sport polonijny
USA nowy jork kronika polonijna DOBRE BO POLSKIE. Jak podróż, to z Turystą

DOBRE BO POLSKIE. Jak podróż, to z Turystą

20.04.2013, godz. 17:14
Jak podróż, to z Turystą
foto: SE.pl

Istniejące od 1972 roku Turysta Travel Services, to jedno z najstarszych polonijnych biur podróży. Odwiedzając siedzibę Turysty przy 616 Manhattan Ave każdy klient może być pewien, że zostanie potraktowany z należytą uwagą, a przedstawiona mu oferta będzie najlepszą z możliwych.

– Naszą działalność od wielu lat opieramy na stałych klientach, a także na opinii, jaką wyrobiliśmy sobie przez lata pracy – wyjaśnia Krzysztof Koczoń, który prowadzi biuro wspólnie ze wspólnikiem Mariuszem Dębowskim. – Opinia jest bardzo ważna, gdyż większość nowych klientów trafia do nas z rekomendacji. A zadowolony klient to najlepsza promocja dla naszej firmy – dodaje właściciel.

Krzysztof i Mariusz przejęli Turystę w 2005 roku. Wcześniej od końca lat 90., wspólnie prowadzili biuro podroży Jantar. Przez jakiś czas obie firmy działały jednocześnie, później pozostał już tylko Turysta.
– Konsolidacja była naturalnym krokiem, jeśli chcieliśmy przetrwać na rynku – wyjaśnia pan Krzystof. – Zadecydował o tym kryzys na świecie i w całej branży, a także zmniejszenie się liczby Polaków w Nowym Jorku. Z tego samego powodu, redukując koszty własne, dwa lata temu przenieśliśmy się z Nassau Ave do miejsca, które obecnie wynajmujemy.

Każdy ze współwłaścicieli posiada ponad 20-letnie doświadczenie w sprzedaży wycieczek i biletów lotniczych. To niewątpliwie procentuje.
– Obecnie koncentrujemy się na tym, co cieszy się największym zainteresowaniem naszych klientów, i co nie ukrywam, jest również najbardziej dochodowe – tłumaczy pan Krzysztof. – Zajmujemy się przede wszystkim sprzedażą biletów lotniczych do Europy, organizacją wycieczek i wczasów pobytowych, rezerwacją hoteli, wynajmem samochodów, a także ubezpieczeniami podróżnymi. Mamy także na miejscu osobę, która świadczy usługi wysyłkowo-logistyczne. Polacy od lat stanowią 80 proc. naszych klientów, a pozostali to Czesi, Słowacy, Rosjanie i Węgrzy, dlatego też sprzedaż biletów lotniczych do Europy to nasze główne zajęcie.

Jak zauważa właściciel, Polacy od kilku lat zamiast coraz droższych wczasów w Polsce decydują się na wyjazdy w rejony bardziej egzotyczne.
– Zdecydowanie Polacy mają etap wakacji w kraju za sobą i od jakiegoś czasu obserwujemy znaczną tendencję wzrostową jeśli chodzi o wyjazdy na Dominikanę i do Meksyku – mówi pan Krzysztof. W tym pierwszym kierunku największym powodzeniem cieszą się wczasy w Puerto Plata, Punta Cana, a w jeśli chodzi o Meksyk, to Polacy najchętniej odwiedzają Cancun i Riviera Maya, Cabo San Lucas i Puerto Vallarta. Jest także pewna grupa rodaków, która ceni sobie tzw. cruises, czyli wycieczki statkiem, dlatego również tutaj posiadamy bardzo atrakcyjną ofertę. Zdarzają się również bardziej nietypowe wyjazdy, takie jak na przykład pojedyncze wyjazdy do Azji, Afryki, czy Ameryki Południowej. Z jeszcze bardziej ciekawych organizowaliśmy na przykład 41-dniowy rejs z Seattle do Australii, 10-dniowy rajd przez kilka państw w Ameryce Południowej, wyjazd na Seszele, czy też pobyt na Madagaskarze.

Od kilku lat rośnie liczba osób, które wolą same rezerwować bilety przez internet. Zdaniem pana Krzysztofa nic jednak nie zastąpi kompleksowej oferty, którą otrzymuje klient odwiedzając tradycyjne biuro podróży.

– Wiele osób dostrzega, że korzystając z usług agenta podróży kupuje pewien pakiet usług – wyjaśnia pan Krzysztof. – W przypadku jakichkolwiek problemów klient nie zostaje sam, tylko ma doświadczoną osobę, która go reprezentuje i która wie jak mu pomoc, co często jest nieocenione. Zwraca się do nas wiele osób, które w jakiś sposób zostały wprowadzone w błąd kupując bilety przez internet. Na przykład nie mogą przesunąć daty wylotu. U nas takich problemów nie ma. Nie zawsze również jest tak, że bilety w internecie są tańsze. Wiele biur podróży ma kontrakty z liniami lotniczymi, które im płacą prowizję, tak więc to nie klient ponosi dodatkowe koszty. Zresztą najlepiej przekonać się o tym dzwoniąc do nas. Zapraszamy Polonię, gdyż sezon wakacyjny właśnie się rozpoczyna.

tekst i zdjęcia Marcin Żurawicz

Turysta Travel Services LLC
616 Manhattan Ave
Brooklyn, NY 11222
Tel. 1-800-550-6410, 718-383-4010
email: turysta@poltur.net
strona internetowa: www.poltur.net
godz. otwarcia: poniedziałek - piątek 11-7, sobota 11-4

Podpis pod zdjęciami:
W biurze turysty telefony „urywają się” przez cały dzień (w głębi z lewej rozmawia Krzysztof Koczoń, z prawej Mariusz Dębowski.

REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: